Apple opent nieuwste winkel in Chicago en zet de toekomst van Apple retail.

Posted in Design

Apple heeft zijn nieuwste winkel in Chicago geopend. Deze winkel door hun jaren lange partner Foster + Partners ontwikkeld, heeft veel gebogen glazen facetten en een carbon-fibre dak wat op een MacBook Air lijkt. 's Avonds lijkt de winkel wel in zijn geheel te verdwijnen in zijn omgeving door de transparante bouw.

Het geheel is namelijk maar door 4 pilaren ondersteund waardoor er een geheel transparante ruimte ontstaat. De winkel luidt een nieuw hoofdstuk in Apple's retail evolutie. Angela Ahrendts, Apple senior vice president of retail wees op de minimale ruimte die eigenlijk voor Apple producten zelf is gebruikt. Alles draait om de visie van Steve Jobs dat de winkel er is om je leven te verrijken. 

De meeste ruimtes gaan naar de Genius Grove, The Boardroom, The Forum, The Plaza en nu ook een Genius Gallery. En als we kijken naar de afwerking dan zien we hier toch wel, naast de geliefde ronde vormen van Jony Ive,  een vleugje Burberry waar Angela 8 jaar leiding aan gaf. De jaren lange samenwerking met Foster + Partners zien beide partijen als een huwelijk. "Je kent elkaar goed en alles draait om continuiteit en verfijning" Het wordt steeds beter en beter. 

Parijs, Milaan en Bangkok zijn de volgende flagships die 2018 openen.