Te lange wimpers - Rimmel-Spot met Cara Delevingne verboden

Posted in Advertising

De Engelse Advertising Standards Authority heeft de laatste Rimmel mascara tv spot verboden in de UK wegens misleiding. Hoewel de advertentie niet anders lijkt dan normaal – van het aanbrengen van de mascara tot een close-up van de volumineuze wimpers – zijn Cara's wimpers in de advertentie niet natuurlijk.

Naast het feit dat de wimpers nep zijn, zijn ze volgens de ASA ook te volumineus. Volgens de ASA kan dit effect nooit in het echt worden bereikt. Rimmel verdedigt de advertentie en stelt dat: 'Het product grondig is getest en dat de advertentie een nauwkeurige weergave is van het daadwerkelijke resultaat van de mascara.' Rimmel vindt het besluit van de ASA 'jammer' maar zullen de reclame desondanks niet langer uitzenden op tv. Het is niet voor het eerst dat de ASA besluit dat een mascara-reclame misleidend is. Eerder mochten Maybelline, L'Oréal, CoverGirl en Dior hun reclames wegens soortgelijke redenen niet langer uitzenden.