Hoe een YouTuber 20 million views per aflevering bereikt.

Posted in Advertising

YouTuber (Shane Dawson) maakte een achtdelige documentaire over een andere YouTuber (Jake Paul), en elk deel is ongeveer twintig miljoen keer bekeken op YouTube. Ter vergelijking: het vorige seizoen van HBO’s paradepaardje Game of Thrones bereikte in de VS gemiddeld dertig miljoen kijkers per aflevering.

De twee YouTubers slagen waar traditionele tv vaak faalt: de aandachtsspanne van hun tienerdoelpubliek vasthouden. Terwijl dit artikel neergepend wordt, staat de teller voor de volledige documentaire op 135 miljoen views, en dat in een maand tijd. Het slotstuk van de reeks, dat uitkwam op 18 oktober, duurt welgeteld een uur en drie kwartier, en werd ruim tien miljoen keer bekeken in minder dan een dag tijd.

 

Kijkers en collega-YouTubers geloven in Dawson en in de vriendschappelijke stijl van interviewen die hij zich eigen heeft gemaakt

Shane Dawson, een Amerikaanse YouTuber met achttien miljoen abonnees, is de maker van de reeks