Audi rolt wereldwijde VR Experience uit om mensen weer naar de showrooms te trekken

Posted in Advertising

Consumenten zijn tegenwoordig zo goed geinformeerd door hun online zoektocht dat ze geen noodzaak meer zien in het bezoeken van de showroom of de dealers. Dit is een groot en wezenlijk probleem voor alle automerken en in het bijzonder Audi. 

 

Hiervoor heeft Audi de afgelopen 4 jaar gewerkt aan een Virtual Experience waarbij consumenten een ervaring krijgen om een Audi geheel naar eigen wens en in elke situatie of omgeving te kunnen samenstellen. Kleinere dealers hebben meestal maar een aantal modellen op voorraad en door deze VR Experience kunnen ze nu alle accessoires in de Audi catalogie laten ervaren. 

 

Of het Audi ook echt gaat lukken om hiermee meer traffic naar de showroom te trekken blijft de vraag.  Audi heeft in iedergeval ruim van te voren ingezien dat het consumenten gedrag verandert is. Deze VR Experience zal zeker een aantal nieuwsgierigen interesseren maar of dit ook tot hogere verkopen zal leiden moet de tijd uitmaken.